top of page
עמוד מספר 03
NGJ_001.jpg
LOLA_01_a.jpg
LOLA_01_b.jpg

לולה

גלויה שניה

08.03.1942

באפריל 1941 כבשו הגרמנים והאיטלקים את יוגוסלביה. כחלק מהתוכנית לפירוק יוגוסלביה הקימו הגרמנים מדינה יורשת - קרואטיה העצמאית בהנהגת תנועת אוסטשה הקרואטית הבדלנית. בין השנים 1941-1945 הם רצחו באכזריות כשלושים אלף יהודים, מאות אלפי סרבים ומתנגדי ממשלה ואלפי צוענים. קנסות כבדים הוטלו על היהודים, תנועתם הוגבלה והם סומנו בטלאי צהוב

מחנה ריכוז ג'וקובו

מחנה הריכוז Đakovo, היה מחנה ריכוז במדינת קרואטיה העצמאית,. הוקם בטחנת "דגנים" נטושה שהייתה בבעלות הארכיבישוף של Đakovica של הכנסייה הקתולית. המחנה הוקם ב-1 בדצמבר 1941, בעיקר עבור נשים וילדים יהודיות, כולל נערות סרביות. המחנה פעל עד שנסגר ב-7 ביולי 1942.

זהב שלי

שמחתי מאד על כי כתבת לי מביה"ס. אני מצטערת מאד שקטיציה הולכת. עיזרי לדודה עד שהשניה תבוא (כנראה עוזרת). אנחנו בריאות. אני מאושרת מאד לשמוע שאת מתנהגת יפה וחרוצה. אנא נסו שוב לשלוח חבילה. שילחו לכתובת קהילות התרבות היהודיות "בוגוסלובנה אופסטינה" (Bogoslovna opstina), אוסייק, ג'נובסקה (Janowska) 8, עבור לולה גרוף, אחרת לא בטוח שהחבילה תגיע.

בבקשה שילחו לנו לחם, איזו עוגה, 2 לימונים, קצת סוכריות חמוצות, קצת דבש או חמאה, או משהו אחר למריחה על הלחם. אתם יכולים לנסות 4 ביצים מבושלות ונקוה שהן לא תתקלקלנה. אנחנו מודות מראש. אנחנו מאושרות מאד כאשר אנחנו מקבלות חבילה עם משהו לאכול כבר לא מאד קר אבל החצר מלאה בוץ. אכתוב שוב במהרה. אבא כתב לנו לא מזמן. ה' יעזור לנו שנתראה במהרה. היי שמחה ואז גם אנחנו מאושרות.

דיש לטלי ולבוזלו. ד"ש גם לך. מנשקות אותך. אמא שלך.

bottom of page