top of page
עמוד מספר 05
NGJ_001.jpg
LOLA_01_a.jpg
LOLA_01_b.jpg

אופלג VI C היה מחנה קצינים בעיריית אטר, כיום חלק מהעיר אוסנברוק. VI C מייצג את המחנה השלישי במחוז צבאי VI. כמה אלפי שבויים שוכנו במחנה השבויים במהלך מלחמת העולם השנייה. יוצא דופן ש- 400 גברים יהודים הצליחו לקיים כאן חיי קהילה יהודית עד 1944.

אוסנברוק אוורשייד

"זו בטח הייתה תמונה מוזרה: גברים במדים מוזרים, כנראה כבר מעט מרופטים, דוחפים עגלת מתים ברחובות, בשמירה על ידי חיילי הוורמאכט. היא עוברת מרובע אוסנברוק של אטר בצפון-מערב העיר אל מגדלננשטראסה. בית קברות בדרום מזרח, בפומבי. הם קצינים סרבים בני האמונה היהודית הכלואים במחנה הקצינים "אופלג"  VI C ב"אטר" וקוברים את מתיהם באמצע אוסנברוק לפי פולחן יהודי עד 1944".

אוסקר

גלויה שלישית:  24 יוני  1942 

אדה יקירתי! 

כפי שאת רואה מהכתובת החדשה שלי הועברתי לפה מנירנברג, ואני יכול לאחל לך ברכות מזל טוב ליום הולדתך העשירי רק עכשיו. את מתנת יום ההולדת תקבלי באיחור, בעזרת השם. הדיווח על שלומך הטוב שימח אותי עד מאוד, ותמשיכי להיות ילדה טוב ותלמידה חרוצה. שהאל הטוב ימשיך לשמור עליך. דודה רודל נפטרה גם כן ב"דאקובו". מאמא ויהודית לא קיבלתי הודעה ישירה מה-1 למרץ. אני בריא ומקווה שאנחנו עוד נתראה בשמחות. נשיקות מאבא. גברת ואדון היינריך הנכבדים והאהובים! קבלו את תודותיי על הגלויה, טוב הלב, וטיפולכם בילדתי ובאהוביי. אהבתכם הינה נחמה גדולה, בדאגותיי ובכל חיי. שאדה תחתום אחריכם. דרישת שלום חמה, גרוף. 

bottom of page