top of page
עמוד מספר 06
NGJ_001.jpg
LOLA_01_a.jpg
LOLA_01_b.jpg

בשאר גרמניה, רכבות עם יהודים מתגלגלות מזרחה למחנות הריכוז, והקצינים היהודים ב-OFLAG VI C בפאתי אוסנברוק יכולים לחגוג את השבת ואת החגים היהודיים - יש אפילו צריף תפילה.

צריף יהודים יוגוסלביים במחנה עבור קציני צבא 37   VI -C

"האסירים היהודים שוכנו בנפרד במחנה. אחד הצריפים שימש כבית תפילה. האסירים הורשו לקיים את דתם על פי אמנות ז'נבה. ..בסובלנות לשכת הקומנדנט, חגגו שירותי דת וככל שניתן חגגו חגי ישראל. ניתן היה לקבור את המתים בליווי של לפחות 10 גברים יהודים, ה"חברה קדישא", בבית הקברות היהודי במגדלננשטראסה."


צריף יהודים יוגוסלביים במחנה עבור קציני צבא 37   VI -C



אוסקר

 01/08/1942 - גלויה רביעית

אדה היקרה!

למרות שטרם קיבלתי ממך תשובה לגבי הגלויה של ה-25 ביוני, אני נותן לך שוב סימן חיים, כדי שלא תשכחי אותי. אני בריא, אבל מאוד מודאג, כי אמא ויהודית כבר לא בד'וקובו. גלי היכן הם נמצאים וכתבי לי את הכתובת שלהם, כדי שאוכל ליצור איתם קשר. כתבי לי, ילדה אהובה שלי, פה הכל כרגיל. תוספי תמונה שלך. אתה הולך לכיתה ה' עכשיו? מה אתה עושה בזמנך הפנוי? היי טובה, צייתנית וסבלנית. התפללי בחריצות עבור כולנו. שה' יברך אותך וישמור עליך וייתן לך רק טוב. נשיקות מאבא. חברים יקרים! במקרה שאדה היקרה שלי לא שם, בבקשה תענה לי על הגלויה הזו, כי אני לא יודע איפה אשתי ובתי ואני מאוד מודאג מזה. המון תודה וברכות חמות. גרוף

bottom of page