top of page
עמוד מספר 08
NGJ_001.jpg
LOLA_01_a.jpg
LOLA_01_b.jpg

אוסקר - גלויה חמישית: 8 במרץ 1943


צריף 37 באופלג VI C

היה מחנה קצינים בעיריית אטר, כיום חלק מהעיר אוסנברוק.

                                                                    VI-C מייצג את המחנה השלישי במחוז 

מחנה הריכוז באנג'יקה

מחנה הריכוז באנג'יקה היה מחנה ריכוז גרמני נאצי בשטח המפקד הצבאי בסרביה, הממשל הצבאי של הרייך השלישי שהוקם לאחר הפלישה והכיבוש של יוגוסלביה במהלך מלחמת העולם השנייה. בתגובה להסלמה בהתנגדות, נקט הצבא הגרמני צעדי דיכוי חמורים - הוצאות להורג המוניות של בני ערובה אזרחיים והקמת מחנות ריכוז. ממוקם בשכונת Banjica של Dedinje - פרבר של בלגרד - הוא שימש במקור את הגרמנים כמרכז להחזקת בני ערובה. מאוחר יותר שימש המחנה להחזקת סרבים אנטי-פשיסטים, יהודים, רומא, פרטיזנים שבויים, צ'טניקים ומתנגדים אחרים של גרמניה הנאצית. עד 1942, רוב ההוצאות להורג התרחשו במטווחי הירי בג'ינצ'י, מארינקובה בארה ובית הקברות היהודי.

אוסקר


אדה האהובה שלי!
למרות שעוד לא קיבלתי ממך תשובה על הגלויה מה-18 בפברואר, אני רוצה להודיע לך שהכל בסדר איתי ומצפה לקבל ממך חדשות בקרוב. אולי חברתך לולה בוצארוב תכתוב לך, אז תעני לה יפה. הגיס שלה, אריך קופלמן, נמצא פה וכתב לה עליך.
התפללי, ילדתי האהובה, כל יום בבוקר ובערב. למען החיים והבריאות של הוריך ואחיותיך ושל כל אהוביך. היי תמיד טובה וצייתנית, כנה כלפי דודתך ודודך האהובים. עזרי לדודתך ודודך האהובים בכל. עבודה עושה טוב והיא אינה בושה. כל מה שאת לומדת יעזור לך בחיים. לכן למדי כמה שיותר גם לבד: לקרוא, כתוב, לחשב, עבודות בית וכו'.  שימי לב לבריאותך. יש חדשות טובות מאלה, אליס ואואלה. מקוטקה.
בברכות חמות, אבא שמנשק אותך.

bottom of page