top of page
עמוד מספר 17
NGJ_001.jpg
LOLA_01_a.jpg
LOLA_01_b.jpg

צפלין הוא סוג של ספינת אוויר קשיחה אך קלה מהאוויר אשר פותחה על ידי הרוזן הגרמני פרדיננד פון צפלין בפרידריכסהאפן בתחילת המאה ה-20 ומבוססת בחלקה על דגם מוקדם יותר של דויד שוורץ. הודות להצלחתה של ספינת האוויר שפיתח, השם "צפלין" דבק בכלי הטיס ומשמש היום ככינוי לכל ספינות האוויר הקשיחות הקלות מן האוויר.

ויקיפדיה

מלחמת חפירות

מלחמת תעלות היא סוג של לוחמה יבשתית המשתמשת בקווים כבושים הכוללים בעיקר תעלות צבאיות, שבהן החיילים מוגנים היטב מירי הנשק הקל של האויב ומוגנים באופן מהותי מפני ארטילריה. מלחמת תעלות נעשתה קשורה באופן ארכיטיפי למלחמת העולם הראשונה, כאשר המרוץ לים הרחיב במהירות את השימוש בחפירות בחזית המערבית החל מספטמבר 1914.

מלחמת התעלות התרחבה כאשר המהפכה בכוח האש לא הקבילה בהתקדמות דומה בניידות, וכתוצאה מכך התבססה צורת לוחמה מתישה שבה המגן החזיק ביתרון. בחזית המערבית בשנים 1914–1918, שני הצדדים בנו מערכות תעלות משוכללות, תת קרקעיות וחפירות המתנגדות זו לזו לאורך חזית, מוגנת מפני תקיפה באמצעות תיל. השטח בין קווי תעלות מנוגדים היה חשוף במלואו לאש ארטילרית משני הצדדים. התקפות, גם אם מוצלחות, גרמו לרוב לאבדות קשות. פיתוח לוחמה משוריינת וטקטיקות נשק משולבות אפשרו לעקוף ולהביס קווים סטטיים, מה שהוביל לדעיכת לוחמת התעלות לאחר המלחמה. בעקבות מלחמת העולם הראשונה, "מלחמת תעלות" הפכה למילת עזר לקיפאון, שחיקה, מצור וחוסר התוחלת בסכסוך.

הצ'פלין


בשנת 1917, בעקבות הפסדים להגנה האווירית מעל בריטניה, הופקו עיצובים חדשים שהיו מסוגלים לטוס בגבהים גבוהים בהרבה, שפעלו בדרך כלל בסביבות 6,100 מ'. זה הושג על ידי הפחתת משקל ספינת האוויר על ידי הפחתת משקל המבנה, הפחתת עומס הפצצות בחצי, הסרת החימוש ההגנתי ועל ידי הפחתת מספר המנועים לחמישה. אולם אלה לא הצליחו כמפציצים: הגובה הגדול יותר אליו הגיעו הפריע מאוד לניווט, והכוח המופחת שלהם הפך אותם לפגיעים לתנאי מזג אוויר קשים.

bottom of page