top of page
עמוד מספר 23
NGJ_001.jpg
LOLA_01_a.jpg
LOLA_01_b.jpg

אלכסנדר-הראשון היה נסיך יורש העצר של ממלכת סרביה משנת 1914 ולאחר מכן מלך יוגוסלביה מ-1921 עד 1934 (לפני 1929 נודעה המדינה כממלכת הסרבים, הקרואטים והסלובנים). הוא נרצח על ידי בולגרי מארגון המהפכה המקדונית, במהלך ביקור ממלכתי בצרפת ב-1934. מאחר שבזמן ההתנקשות היה בנו ויורשו פטר קרדג'ורג'ביץ' רק בן 11, בת דודתו של אלכסנדר פבלה קרדג'ורג'ביץ' מונה לעוצר.

היטלר מקבל את פניו של הנסיך העוצר פאבל

הנסיך פול, כממלא מקום ראש המדינה, נענה בשנת 1939 להזמנה רשמית מאדולף היטלר ושהה תשעה ימים בברלין. פול/פאבל התקבל על ידי היטלר בתחנת הרכבת בברלין, הוגדר כאורח הכבוד בקבלת פנים וארוחת ערב בקנצלרית הרייך, ביקר בבסיס הצבאי בפוטסדאם, ראה הופעה חגיגית של וגנר באופרה של ברלין, וסקר שניים צבאיים גדולים. תהלוכות שנועדו להרשים אותו עם כוחו של הרייך.

הנסיך פאול מיוגוסלביה, היה נסיך יורש העצר של ממלכת יוגוסלביה בתקופה בה המלך פיטר השני היה צעיר מכדי לשמש כמלך. פול היה בן דודו הראשון של אביו של פיטר, אלכסנדר הראשון.
הנסיך פול קיבל על עצמו את העוצרות, כפי שאלכסנדר קבע בצוואתו.
הצוואה המלכותית שתנאיה קבעו שפול היה אמור לשמש יורש העצר עד שהמלך החדש פיטר השני יגיע לבגרות בספטמבר 1941. כשפרצה מלחמת העולם השנייה, הכריזה יוגוסלביה על נייטרליות. ב-25 במרץ 1941 חתמה ממשלת יוגוסלביה על ההסכם המשולש, בהסתייגויות משמעותיות. עם שלוש הערות: ההערה הראשונה חייבה את כוחות הציר לכבד את השלמות הטריטוריאלית ואת ריבונותה של יוגוסלביה. בהערה השניה הבטיח הציר לא לבקש מיוגוסלביה סיוע צבאי כלשהו. בהערה השלישית הבטיחו לא לבקש מיוגוסלביה רשות להעביר כוחות צבאיים על פני שטחה במהלך המלחמה.

bottom of page